۱۳۹۰ مرداد ۳۱, دوشنبه

تبیین براهین اثبات وجود خدا

سلام
من هم صرفا برای اینکه با بقیه به اشتراک بگذارم که چه کتابی دارم می‌خوانم خیلی خلاصه می‌نویسم ان‌شاء‌الله توضیحاتش باشد برای بعدتر:


نام کتاب: تبیین براهین اثبات وجود خدا

نویسنده: آیت آلله جوادی آملی

توضیح مختصر: کتابی است که همان‌طور که از اسمش بر می‌آید در جهت روشن کردن براهین مختلف اثبات خدا نوشته شده است و قصد ارائه اثبات جدیدی ندارد. کتاب با مقدمه‌ای راجع به منطق و سپس مسائل مربوط به شناخت‌شناسی آغاز می‌شود و در ادامه به بررسی براهین معروف اثبات خدا می‌پردازد.

۴ نظر:

  1. این کتاب را یک بار نصفه خواندم. در یک سفر به مشهد همراه با دانش آموزان کلاس سوم راهنمایی. درست دو سه ماهی قبل از آمدنم به آمریکا. الان اصلاً جزئیات یادم نیست اما همین قدر این حس را دارم که زبان کتاب خیلی سنگین بود و حرفی را که می توانست با زبان ساده بگوید پیچانده بود. از این تکنیک ترساندن مخاطب خوشم نیامد. شاید اگر قیاس بکنیم با کتاب های آن طرف طیفی ها (بی خدایان) که سعی می کنند همه چیز را به زبان ساده و غیر تکنیکی توضیح بدهند، تفاوت توانایی برقراری ارتباط شان را بهتر بفهمیم.

    البته این فقط بیان باقی مانده ای از احساسی بود که دو سال پیش بعد از خواندن نصفی از این کتاب داشتم.
    ممنون برای اشتراک گذاشتن اش.

    پاسخحذف
  2. آره زبانش خیلی خیلی سنگین است! من بار دوم یا شاید سوم است که کتاب را دست گرفته‌ام و تازه دو فصل پیش رفته‌ام. البته این را باید اضافه کنم که بعد از فصل اول که عمدتا به بیان مقدمات منطق اختصاص دارد یک مقدار زبانش ساده‌تر می‌شود چون دیگر خیلی خبری از آن اصطلاحات پیچیده نیست.
    راستش را بخواهی من فکر می‌کنم بخشی از زبان سنگین کتاب به مخاطبینش بر می‌گردد که احتمالا طلاب حوزه هستند که درس منطق را خیلی خوب گذرانده باشند.
    حالا هنوز به فصل‌های اصلی نرسیده‌ام اگر موفق شدم تمامش کنم و پیام کتاب را درک کردم سعی می‌کنم به اشتراک بگذارم آنچه را که فهمیدم.

    پاسخحذف
  3. یه سوالی علی جان!
    این rss چطوری کار می‌کند برای این وبلاگ؟

    پاسخحذف
  4. ممنون و متشکر دوباره.
    راستش من نتوانستم راهی پیدا کنم برای دسترسی به فید این وبلاگ. آن قدر که فهمیدم چون وبلاگ خصوصی است و با پسورد قابل دسترسی است نمی تواند فید داشته باشد. البته فیدخوان هایی هستند که می توانی با یوزر-نیم و پسورد هم مطالب را دنبال کنی انگار اما خب در گوگل ریدر کار نمی کند هنوز. من دارم دنبال راهی می گردم که راهش بیندازم. موفق شدم حتما میل می زنم. تو هم اگر چیزی به ذهنت رسید ممنون می شوم راه نمایی کنی.
    قربانت

    پاسخحذف